wtorek, 26 lipca 2016

Liebster Blog Award

Hej Kochani!
Zostałam nominowana do LBA przez Little Pixie z bloga http://otwarte-wrota.blogspot.com/. Na początek przedstawię zasady zabawy.

Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cie nominował.

Dobra, teraz czas na odpowiedzi.



1. Wolisz kupować książki, czy pożyczać je od znajomych lub z bibliotek?
Wolę kupować. Miło jest, kiedy na półce masz swój egzemplarz. Kiedy idę do biblioteki, wiem po co. Mam już w pamięci tytuły, które chcę wypożyczyć, ale niestety, najczęściej bywa, że tych książek, które ja chcę nie ma. Od znajomych czasem też pożyczam, kiedy wiem, że mają coś fajnego.

2. Popularna seria książek/książka, której nie przeczytałaś?
Nie przeczytałam jeszcze żadnego tomu "Harrego Pottera". Tak wiem, obciach. Kilka razy wypożyczałam, ale odkładałam ją na później, aż miną czas na oddanie. Planuję przeczytać tę serię, ale jeszcze nie wiem kiedy. :)

3. Książek z jakiego gatunku jest najwięcej w twojej domowej biblioteczce?
Mam naprawdę wiele gatunków książek w mojej biblioteczce: romanse, fantastyka, obyczajowe... Najwięcej? Myślę, że młodzieżówek.


4. Z jakim bohaterem literackim chciałabyś porozmawiać i dlaczego?
Chciałabym porozmawiać z Katniss Everdeen z "Igrzysk śmierci", dlatego że tyle w życiu przeżyła... Może dałaby mi jakieś życiowe wskazówki.

5. Czy jesteś jedynym molem książkowym w twojej rodzinie? Jeśli nie to z kim dzielisz tę pasję?
W mojej rodzinie czyta jeszcze mama i siostra. Może u siostry to nie jest pasja, ale lubi się odprężyć przy gorącej kawie i książce, a mama czyta więcej ode mnie i to właśnie ona zaraziła mnie swoją pasją.

6. Kawa, herbata czy coś chłodnego?
Coś chłodnego, najlepiej woda albo sok pomarańczowy. :D

7. Czy potrafisz czytać gdy ludzie w twoim otoczeniu rozmawiają, czy wolisz kiedy jest cicho?
Potrafię czytać nawet przy włączonej telewizji, ale zdecydowanie wolę ciszę i spokój z książką w moim pokoju. 

8. Wracasz do już raz przeczytanych książek?
Rzadko, ale tak. Jak książka jest ciekawa i zapada na dłużej w pamięci to czemu nie? Taką książką była, np. "Oskar i pani Róża".

9. Wydawnictwo, którego najbardziej nie lubisz?
Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Nie zwracam większej uwagi na wydawnictwa, najważniejsza jest książka. Moim zdaniem w każdym można znaleźć coś fajnego. Ale moim ulubionym jest na pewno Wydawnictwo Otwarte.
10. Jaki jest twój ulubiony klasyk?
Moim ulubionym klasykiem jest chyba "Hobbit" Tolkiena. Książka pełna fantastyki i choć nie przepadam za fantastyką moim zdaniem jest świetna. :D

11. Zdarza ci się czytać książki w innym języku?
Jeszcze żadnej książki nie czytałam w innym języku. Mam takie w domu, ale nie znam na tyle języków obcych aby w nich czytać. :)

Pytania ode mnie:
1.Wolisz książki papierowe, ebooki czy może audiobooki?
2. Twoja ulubiona książka jaką przeczytałaś w 2016 r.
3. Od kiedy blogujesz?
4. Kto jest Twoim ulubionym bohaterem książkowym?
5. Gdzie czytasz?
6. Czy oceniasz książkę po okładce?
7. Cel do którego dążysz (co chcesz zrobić za 5 lat)?
8. Co jest Twoją pasją (poza książkami)?
9. Najgorsza książka jaką kiedykolwiek czytałaś...
10. Jaki jest Twój ulubiony blog?
11. Jesteś humanistą czy ścisłowcem?

Nominuję:

23 komentarze:

  1. Świetne odpowiedzi :)
    Ja jak na razie przeczytałam tylko trzy części Harrego Pottera, ale z racji iż wyszły teraz te nowe śliczne okładki chcę przeczytać całą serię od nowa.
    Dziękuję za nominację, postaram się ją wykonać w najbliższym czasie :)
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam na mój blog, gdzie odpowiedziałam na twoją nominację do LBA. Tak wiem jestem szybka :)

      Usuń
  2. Bardzo fajne pytania. Zarówno twoje jak i tobie zadane. Nie przeczytałam całego Harrego i do niedawna w ogóle żadnej części, ale w końcu zebrałam się w sobie.
    Pozdrawiam serdecznie.
    krainamoliksiazkowych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że nie jestem jedyna! HP nadal przede mną :)
    Moja mam również czyta więcej ode mnie XD
    Do mnie "Oskar i pani Róża" jakoś nieszczególnie przemawiają. Przeczytałam, ale mnie nie porwało :|
    Dziękuję serdecznie za nominację! :*
    I patrz jak się złożyło w czasie! Również Cię nominowałam :)
    Więcej tutaj: http://osobisty8ksiezyc.blogspot.com/2016/07/liebster-blog-award-1-2-3.html#more
    Pozdrawiam serdecznie:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo dziękuję. ;) Na pewno niedługo odpowiem.

      Usuń
  4. Dziękuję za tak szybką odpowiedź na nominację :)
    Ja też nie przeczytałam jeszcze nic z Harrego Pottera...

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję bardzo za nominację. To moja pierwsza, więc tym bardziej mi miło. Postaram się odpowiedzieć w najbliższym czasie :D
    W tego Harrego Pottera to nie mogę uwierzyć...
    Pozdrawiam, Katia (zaczytana-i.piszecomysle.pl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po komentarzach widzę, że nie jestem wyjątkiem :D pozdrawiam.

      Usuń
  6. Też wolę kupować niż wypożyczać, marzy mi się taka wielka własna biblioteczka w pokoju. ;) A HP też nie przeczytałam i wcale się tego nie wstydzę - ani trochę nie podoba mi się ta historia. ;)
    A co do nominacji, to w którymś z ostatnich postów już pisałam, że na razie nie mam kiedy odpowiedzieć na nowe, gdyż mam trochę zaplanowanych postów, więc może innym razem. Ale bardzo dziękuję za pamięć. ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też uwielbiam wydawnictwo Otwarte! Mam z niego chyba najwięcej książek i chyba jeszcze mi się nie zdarzyła, aby jakaś pozycja od nich mi się nie podobała.

    Kochana, piszesz świetnego bloga! Na pewno odwiedzę cię jeszcze nie raz ;)

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do mnie na 'LBA #6 i #7' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    P.S. Zapraszam do obserwowania mojego bloga :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie potrafię czytać, gdy ktoś rozmawia albo gdy w tle jest włączony telewizor-muszę mieć całkowitą ciszę i spokój-więc naprawdę podziwiam! U mnie w rodzinie (tej najbliższej) nikt nie czyta :( Na szczęście zaraziłam miłością do książek moją kuzynkę i w końcu mogę z kimś rozmawiać o książkach ♥ Świetny TAG w Twoim wykonaniu. Pozdrawiam!
    bookmania46.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już nie jesteś sama, tylko z kuzynką.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Cała szczęście, że moja biblioteka ma elektroniczny spis książek dostępny w necie, dlatego zawsze idę do biblioteki na pewniaka :) Hobbit to też mój jeden z ulubionych klasyków :)
    Ja przeczytałam Harrego bo to było moje postanowienie noworoczne, jedyne postanowienie jakie spełniłam :)
    Pozdrawiam
    Jadwiga z Zajęczej Nory

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej, zazdroszczę elektronicznego spisu książek.
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  10. Dziękuję za nominację :*
    Ps. nie martw się jeśli chodzi o Harrego Pottera, ja przeczytałam tylko dwa tomy dawno temu, ale kompletnie jakoś nie ciągnie mnie do tej serii i wątpię, że kiedykolwiek do niego wrócę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jakoś do niej nie ciągnie. :D

      Usuń
  11. Dziękuję za nominację, odpowiem na nią niedługo :)
    zapraszam na nowy Post!
    http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jeśli tutaj dotarłeś, proszę, skomentuj. Bardzo mnie to motywuje i odwiedzam każdy blog, po którym został ślad.
Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj.