sobota, 6 sierpnia 2016

LBA #2 & TAG #3

LBA nominacja od Amelii z bloga Osobisty ósmy księżyc. Dziękuję Ci kochana za nominację. :)

Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cie nominował. 

1. W jakim miejscu na Ziemi chciałabyś przebywać przez jeden dzień, a w jakim przez rok?
Na jeden dzień chciałabym pojechać na Hawaje. Dlaczego na jeden? Bo na dłuższą metę bym zbankrutowała. :D Ale raz w życiu fajnie odwiedzić takie miejsce. Na rok bym pojechała w góry Himalaje. Bym była w swoim żywiole, poćwiczyła wspinaczkę, i może wspięłabym się na Mount Everest...

2. Co najbardziej cenisz w ludziach?

W ludziach najbardziej cenię szacunek do drugiego człowieka. Nie lubię, jeśli ktoś nie szanuje człowieka, bo ma inny kolor skóry, czy po prostu nie zachowuje się tak jak on. Jeśli ktoś widzi człowieka, porozmawia, pomorze, właśnie to cenię w ludziach. 

3. Twoim zdaniem sukces przyniesie ciężka praca, czy szczęście?

Ciężka praca oczywiście. Życie jest za krótkie żeby czekać na szczęście. :)

4. Jakie jest Twoje ulubione zwierzę?
Kot albo pies, te dwa, nie mogę wybrać jednego. :)


5. Jaką super moc chciałabyś posiadać?

Uzdrawianie ludzi. Gdybym miała taką moc, nie byłoby na świecie tylu nowotworów, chorych dzieci... 

6. Ulubione książki?

Ciężko powiedzieć, jest ich wiele, ale mogę wymienić kilka: "Black  ice", "Igrzyska śmierci", "Wybrani", "Tajemny ogień" (ich recenzje możecie znaleźć na moim blogu).

7. Najlepszy film.

Hmmm... nie mam ich wiele. Dziś wspomnę o "Marley i ja". Za każdym razem kiedy go oglądam ryczę jak bóbr...

8. Na jakiej książce się zawiodłaś?

Sporo ich było. Ale ostatnią, która mnie zawiodła była "Panika", po prostu nie spełniła moich oczekiwań. :)

9. Którą postać książkową chciałabyś poznać?

Myślę, że chciałabym spotkać Taylor z "Tajemnego ognia". Raczej jesteśmy podobne i byśmy  się dogadały. :) 

10. Zgubiłaś szklany pantofelek, kto jest księciem? (musi być bohater książkowy)

Sylvain z "Wybranych", zdecydowanie chciałabym, aby był nim on. :)

11. Blog, który widzisz pierwszy raz - na co zwracasz uwagę? Pierw czytasz jakiś post, czy wchodzisz w którąś zakładkę (jaką)?

Zwracam najpierw uwagę na wygląd graficzny, potem czytam pierwszy post, który ujrzę na oczy.
Nominuję:
1. Devi z bloga Recenzje Devi
2. Natalię i Izę z bloga BookParadise
3. Angelikę z bloga Tylko magia słowa
4. Blog Literacki wszechświat
Dziś odbiegłam trochę od zasad. :) Nominowałabym więcej osób, ale tych których nominowałam wcześniej nie chcę już zadręczać. ;)
Pytania dla Was:
1. Wyłowiłaś złotą rybkę. Jakie masz trzy życzenia?
2. Co myślisz o moim blogu?
3. Ile książek liczy Twoja biblioteczka?
4. Co robisz w wolnym czasie poza czytaniem książek?
5. Co byś zabrała ze sobą na bezludną wyspę? (5 rzeczy)
6. Ulubiona lektura szkolna.
7. Czy ludzie w Twoim otoczeniu wiedzą, że prowadzisz bloga?
8. Gdzie chciałabyś wyjechać w podróż na dwa tygodnie?
9. Ulubiony film.
10. W jakim książkowym świecie chciałabyś się znaleźć?
11. Ulubiona pora roku.
Jeśli macie czas i ochotę to czekam na odpowiedzi. :)

Do tego tagu nominowała mnie Limonka z boga Kraina Książek Według Limonki, dziękuję Ci. :)


1. Książka, w której bohater/ bohaterka ma kolorowe włosy.
Oczywiście Effie Trinket z "Igrzysk śmierci".


2. Książka, w której główny bohater/ bohaterka potrafi śpiewać lub grać na jakimś instrumencie.
 "Zostań jeśli kochasz", jest tam tego sporo. ;) Wiem o książce, ale oglądałam tylko film.
3. Książka, w której główny bohater/bohaterka się nie zakochał/a.
I to jest najtrudniejsze pytanie, wszystkie książki, które czytam mają jakiś wątek miłosny. Po dłuższym zastanowieniu wybrałam lekturę z gimnazjum  "Stary człowiek i morze".




 4. Książka, która jest oparta na motywie baśni lub bajki.
Saga księżycowa, ale jeszcze jej nie czytałam, po prostu gdzieś, kiedyś się z nią spotkałam.

5. Książka, w której główny bohater/bohaterka ma dziwne imię.
Chyba nie spotkałam się z taką książką.

6. Książka, w której główny bohater/bohaterka jest buntownikiem.
"Wybrani", Allie Sheridan na początku była mocno zbuntowana.

7. Książka o skomplikowanym tytule.
Nie mam problemu z tytułami, więc nie odpowiem na to pytanie.

8. Książka, która opowiada o kosmosie lub akcja dzieje się w nim.
"W ramionach gwiazd", nie czytałam, ale wiele o niej słyszałam.

9. Książka, po której postanowiłaś zmienić się na lepsze.
"Kamienie na szaniec", po tej lekturze postanowiłam być większym patriotą.

10. Nominacje, jednak inne niż wszystkie. Liczba osób nominowanych do tagu musi być wielokrotnością liczby dwa.
1. Martę z bloga Książki według Jęczącej Marty
2. Alice i Hayles z bloga our Books our Love
3. Natalia z bloga Subiektywnym okiem 
4. Jadwigę z bloga Zajęcza nora
Jeśli byście miały czas i ochotę to czekam na odpowiedź. Nie zapomnijcie mnie powiadomić o swoim TAGU. :)
Jeszcze raz dziękuję dziewczynom za nominację, nie zapomnijcie ich odwiedzić. :)


Teraz odbiegnę od tematu.

Co do poprzedniego posta zapomniałam wspomnieć, że jest krótki serial "Wybrani", sama go nie oglądałam. Znajdziecie go tutaj klik.
Ps. postanowiłam sporządzić plan dodawania postów:
Wtorek: recenzje
Czwartek: recenzje
Sobota: posty okołoksiążkowe 
Co do recenzji mam na myśli też recenzje filmów. Posty będą dodawane w tych dnach ok. dwudziestej. Postaram się trzymać harmonogramu. :)
Pozdrawiam

Jeszcze coś. Jak podoba się nowy Wam nowy wygląd mojego bloga? Czy jest lepszy od wcześniejszego?

35 komentarzy:

  1. Bardzo dziękujemy za nominację do TAG-u :D Przy okazji bardzo pozytywnie zaskakująca zmiana wyglądu bloga ;)
    Pozdrawiamy,
    Hayles i Alice

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z poprzednim komentarzem. Bardzo ładna zmiana wyglądu.
    Czekam na recenzję Oddam Ci Słońce.
    Pozdrawiam, Katia z zaczytana-i.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzja pojawi się prawdopodobnie w następnym tygodniu. :)

      Usuń
  3. Nowy wygląd jest rewelacyjny-pięknie,uroczo i przejrzyście . Myślę, że sukces w dużej mierze zależy też od szczęścia. Oczywiście ciężka praca jest najważniejsza, bo bez niej nic się nie zdziała, ale szczęście też gra swoją rolę. Bardzo dziękuję za nominację :* Kiedy tylko bardziej ogarnę życie hah! :D na pewno zrobię go na moim blogu. Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Zacznę od końca ;P Nie wiem jak wyglądał blog wcześniej, bo jestem tu po raz pierwszy, ale teraz wygląda nieźle :) Jedno do czego mogę się przyczepić, to trwale podkreślony tekst. Nie wiem czy zauważyłaś, ale za literkami jest taki pasek w innym kolorze, niż tło bloga. Tak się robi, kiedy wklejasz tekst np z Worda do Bloggera. Aczkolwiek to drobiazg, i tylko pedantycznej mnie się zawsze w oczy rzuci :P Reszta jest śliczna! Zostanę u Ciebie na dłużej ^^
    Jeśli chodzi o Sagę Księżycową, to gorąco ci ją polecam! Właśnie czytam pierwszy tom - Cinder. Zapewniam, ze pomysł jest oryginalny, a historia (póki co) ciekawa :P
    Rozbroiłaś mnie tym Starym człowiekiem! Nie-na-wi-dzę tej książki! Jak można przez ponad 100 stron łowić rybę, i w dodatku jej nie złowić?!
    Sama niedawno odpowiadałam na nominacje Amelii do LBA :D Z twoich odpowiedzi wynika, ze jesteś niesamowicie miłą duszyczką ^^
    Pozdrawiam serdecznie!
    Q.
    https://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak... zmienił mi się kolor kiedy kopiowałam pytania. :) Też nie lubię tej lektury, ale innego pomysłu nie miałam. :D

      Usuń
    2. Możesz to usunąć całkowicie kasując formatowanie tekstu (jest taka ikonka po prawej stronie) i ustawiając od nowa jak wygląda twój tekst.
      Miałam ten sam problem, gdy przenosilam bloga na bloggera

      Usuń
    3. Albo wklejając tekst wciśnij Ctrl+Shift+V (ewentualnie prawy klawisz myszy i wtedy rozwija ci się lista, z której wybierz "Wklej jako zwykły tekst") :) Wtedy na bank na blogu pokaże ci się bez tego paska + post będzie napisany czcionką, której zawsze używasz, a nie tą skopiowaną :)

      Usuń
    4. Ooo dziękuję, właśnie nie wiedziałam jak temu zaradzić. ;D

      Usuń
  5. Świetne odpowiedzi, miło się czytało! :) Nie wiem jak wyglądał blog wcześniej, ale teraz wygląda bardzo ładnie!
    /Laura z bloga http://bukowy-dworek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. O, Zostań jeśli kochasz idealnie pasuje do tego punktu. Kiedy myślę o muzyce i książkach, to od razu w mojej głowie pojawia się If I Stay. Tak bardzo lubię zarówno książkę, jak i film. ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za nominację do tagu, ale mam go już u siebie zrobionego :) Jeśli chcesz poczytać odpowiedzi zapraszam TUTAJ.
    Książką do tego punktu: Książka, w której główny bohater/bohaterka się nie zakochał/a. mnie powaliłaś. Czemu ja na to nie wpadłam?
    Kamienie na szaniec, to książka która wiele uświadamia. Byłam też z mamą na tym w kinie. Gdy film się skończył była totalna cisza. Każdy w milczeniu wstał i wyszedł. Niepotrzebne były słowa.
    Mount Everest! Mierzysz wysoko (wyżej się nie da :D) Mam nadzieję że uda ci się tam kiedyś dotrzeć, a o wszystkim napiszesz potem tutaj! :)
    O! Marley i ja, świetny film. Ten pies był niesamowicie pokręcony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przy nim zawsze na koniec płaczę. ;D

      Usuń
  8. Dziękuję, to piąta nominacja do zrobienia, a cztery czekają na udostępnienia, obiecuję, że go zrobię, ale być może pojawić się dopiero w Nowym Roku. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej :) Jestem u ciebie pierwszy raz, ale masz naprawdę fajnego bloga. Masz gdzieś moze opcję zaobserwowania bloga (nie google+, bo nie używam), bo nie widzę? Mogłabym cię śledzić na bieżąco.
    Co do posta to nie czytałam wiele z wymienionych przez ciebie książek, ale jestem w trakcie Paniki i pierwsze 100 stron nie zapowiada się obiecująco :(
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  10. "Igrzyska śmierci" kocham, uwielbiam! Jestem ciekawa tej "Paniki" chociaż na razie nie zapowiada się abym przeczytała. Tyle mam do nadrobienia, że szok :(
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale super tag <33 Uwielbiam Igrzyska Śmierci :) Nie czytałam za wielu książek z wymienionych przez Ciebie, ale pewnie w przyszłości to zrobię :) Zadałaś bardzo ciekawe pytania, zwłaszcza to o blogu ( o myśleniu).

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń

  12. Hej :) Nominowałam Cię do LBA :) Szczegóły znajdziesz tutaj:
    http://kochajacaksiazki.blogspot.com/2016/08/5-lba.html

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Himalaje... o Boże dziewczyno wielki szacun! Ja jestem jak kot, tylko szukam ciepłych miejsc :P
    Całuski :*
    Nowy rozdział

    OdpowiedzUsuń
  14. Blog prezentuje się świetnie! :D
    Ooo, kocham się wspinać - więc jadę z tobą w góry XD
    Cieszę się, że odpowiedziałaś na nominację :D
    Effie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oki, następnym razem jedziemy razem. :D

      Usuń
  15. Widzę ze w ostatnim pytaniu nasze typy są praktycznie identyczne:) fajne odpowiedzi:)
    Pozdrawiam, books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. swietne odpowiedzi a pytania sprawiaja ze mozna cos wymyslec cieakwego :D dziekuej za nominacje to dla mnie znaczy narpawde wiele. Jak juz sie wyrkeuje w odpowiedziach dam znac :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli tutaj dotarłeś, proszę, skomentuj. Bardzo mnie to motywuje i odwiedzam każdy blog, po którym został ślad.
Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj.