sobota, 20 sierpnia 2016

LBA #3, 4, 5, 6, 7, 8 oraz TAG #4

Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cie nominował. 


Ja od razu mówię, że nie będę nominowała nikogo, bo wiem, że niektórzy tego nie lubią. Każdy, kto chce może wybrać sobie coś z moich nominacji i odpowiedzieć na te pytania. :)
Przepraszam, że nie rozwinęłam zbyt odpowiedzi, ale nad tym postem pracowałam 5 dni przez określony czas. Możecie zobaczyć, że post jest długi, aż 7 nominacji (już 3 razy zmieniałam ich liczbę), więc nie musicie czytać wszystkiego, nie zmuszam, ale byłoby mi miło, gdybyście przeczytali chociaż 2 nominacje i podzielili się swoimi spostrzeżeniami, zapraszam!


Do tego LBA nominowała mnie Weni z bloga Zaczytana Weni. Dziękuję Kochana i wszystkich Was zapraszam do niej na bloga. Tam znajdziecie świetne recenzje i oprawę graficzną.


1. Książka, która gości już na stałe w moim sercu to...?
"Igrzyska śmierci", moja ukochana trylogia.

2. Której książki nie skończyłaś/eś? Z jakiego powodu?
"Wilcza księżniczka", nie przeczytałam jej całej, bo kupiłam inne i poświęciłam czas dla nich, do księżniczki na pewno wrócę. :)

3. Z jaką postacią literacką chciałabyś/chciałbyś spędzić swoje życie?
Z żadną, dla mnie jest dobrze, jak jest. Najlepiej spędzać życie z rodziną. :D

4. Czy chciałabyś/chciałbyś żyć w świecie stworzonym przez autorów książek? Jeśli tak to w którym i dlaczego?
Nie, w Polsce jest spoko. :)

5. Najbrzydsza okładka w mojej biblioteczce należy do...?
Chyba "Wyprawa duszkoludka", mi się osobiście nie podoba, a książki jeszcze nie czytałam. 

6. Przy jakiej książce się popłakałaś/eś jak bóbr?
Było kilka takich, ale głównie "Oskar i pani Róża" skradli moje serce. <3

7. Jakie jest Twoje dziwactwo czytelnicze? (np. nie czytasz bez herbaty)
Wiem, że większość osób to lubi, ale ja nie lubię jeść podczas czytania. Może to nie jest jakieś dziwactwo, ale innych brak. :D

8. Używasz zakładek czy czegokolwiek lub niczego?
Zakładek, mam ich pełno. :)

9. Jak film/serial to na podstawie czy na motywach książek?
Raczej różnie, ale wolę na podstawie.

10. Jak układasz książki w swojej domowej biblioteczce/jaki układ książek podoba Ci się najbardziej?
Zawsze ustawiałam je pionowo, ale teraz z powodu braku miejsca z nadmiaru książek układam je poziomo (leżą). Ale wolę, kiedy książki stoją. 

11. Co aktualnie czytasz?
2 książki: "Życie na pełnej petardzie" i "Znudzony pan młody".



Za tą nominację dziękuję Kochającej książki z bloga Świat ukryty w słowach. Koniecznie do niej wpadnijcie, czyta bardzo fajne książki, pisze fajne recenzje i możecie znaleźć u niej... konkurs. Wpadajcie do niej, na pewno przyjmie Was z otwartymi ramionami. :)




1. Jaka jest Twoja ulubiona pora dnia na czytanie książek?
Jej, nie wiem, chyba popołudnie...

2.  3 ulubione pozycje, jakie zdarzyło Ci się przeczytać?
"Igrzyska śmierci", "Wybrani" i "Black ice".

3. Ulubiony aktor?
Od niedawna Sam Claflin. Oglądam wszystko w czym gra.

4. Twoja ulubiona adaptacja filmowa książki?
Wydaje mi się, że "Zanim się pojawiłeś".

5. Najbardziej wkurzający i irytujący bohater książkowy?
Jejku, nie pamiętam takiego. :D Proszę następne pytanie.

6. Od kiedy istnieje Twój blog?
Od 24 kwietnia 2016 roku.

7. Skąd pomysł na założenie bloga?
Zobaczyłam, że inni dzielą się swoją pasją, więc uznałam, że dlaczego ja nie mogę? Zazdrościłam Wam bloggerom, że tak dyskutujecie o książkach, więc sama też postanowiłam. Z przyjaciółmi rzadko rozmawiam o książkach, więc nadrabiam tutaj. :D

8. Piosenka, która ostatnio zamieszkała w Twoim umyśle i nie chce go opuścić to...?"
"Z całych sił" Szymona Chodynieckiego. Cały czas brzmi w mojej głowie, tak mi się utrwaliła...

9. Jakie jest Twoje motto życiowe? Ulubiona sentencja?
"Nie rób in­nym przyk­rości, trze­ba być dob­rym człowiekiem, trzeba. "

10. Na jakim filmie byłaś ostatnio w kinie? Jakie wrażenia?
Na "Złych mamuśkach". Mega śmieszny film. ;)



11.  Weź najbliższą książkę jaka koło Ciebie się znajduje, otwórz ja na stronie 76 i przeczytaj drugie zdanie. Jak ono brzmi?
Na najbliższej strona 76 jest pusta, a na kolejnej zdanie "Nie znalazł u niej nic takiego, co usprawiedliwiałoby ten obraz" "Znudzony pan młody".


Za tą nominację dziękuję koleżance, która niestety nie wiem jak ma na imię (przepraszam) z bloga Piszę... Czytam... Gotuję.... Wpadajcie do niej, nie dość, że pisze dla nas posty, czyta, to jeszcze gotuje (gotuje nie dla nas, ale może kiedyś poczęstuje). :)

1. Idziesz ulicą i nagle przed sobą widzisz pewną osobę, jesteś przekonana, że to Twój ulubiony bohater książkowy. Jak reagujesz?
Po prostu ją omijam, w tamtym tygodniu tankując z siostrą samochód zobaczyłam lidera pewnego zespołu, spojrzałam i nawet nie podeszłam do tego chłopaka, mimo że uwielbiam słuchać ich piosenek, potem uzmysłowiłam sobie, że byłam taka głupia i nawet nie zrobiłam mu głupiego zdjęcia. A najlepsze był to, że wokalista wsiadając do swojego auta spojrzał na nas, jak na idiotki. Później mega żałowałam... Pewnie z postacią książkową też by tak było... :)

2. Gdybyś miał/miała możliwość nazwać ulicę w swoim mieście w oparciu o książki, to jak byś ją nazwał/nazwała?
Trudne pytanie... Może Hogwart.

3. Czy masz zwierze? Jeśli tak to czy nadałaś mu imię bohatera książkowego lub ulubionego autora? A jeśli nie masz to czy nadałbyś/nadałabyś mu takie imię?
Mam 2 psy. Jeden nazywa się Pluto, oczywiście bohater Myszki Miki. Kiedyś miałam Czarka, bo czytałam taką książkę "Czaruś, mały uciekinier", mam ją nadal w swojej biblioteczce, była mega...

4. Mówi się, że świat zmierza do samego końca, że niedługo będzie koniec świata. Wyobraź sobie, że masz możliwość, aby się uratować, ale do końca życia nie mógłbyś/nie mogłabyś przeczytać żadnej książki. Zgadzasz się?
Tak, wolałabym żyć bez książek niż zastanawiać się, czy gdzieś dalej będę mogła je czytać.

5.Czy kiedyś zorganizowałeś/zorganizowałaś tematyczne urodziny lub inną imprezę w oparciu o książki? Jeśli tak, to co wymyśliłeś/wymyśliłaś? A jeśli nie to, jak to sobie wyobrażasz?
Nie zorganizowałam, ale oparłabym ją o "Podaruj mi miłość". Sztuczny śnieg, Wigilia i jemioły pod którymi wszyscy się całują. Tak, to by było coś. Ps. Jeszcze Święty Mikołaj.


6.Jakie jest Twoje zdanie na temat czytania: czy uważasz, ze to rodzice powinni pielęgnować w nas to hobby, czy nie zależnie od rodziców, można zarazić się taką pasją, jaką jest czytanie?
Moim zdaniem każdy rodzic powinien uczyć dziecko czytać i mu czytać bajki na dobranoc. Nie jestem rodzicem, ale tak mi się to wyobraża. Można oczywiście się zarazić tą pasją od kogokolwiek przyjaciela, siostry, brata, nauczyciela, cioci, wujka...

7.Czy wiążesz swoją przyszłość z zawodem pisarza lub pisarki?
Nie. Piszę jedno opowiadanie, ale jest takie "nie do ładu, nie do składu", nie nadaje się, cud, że z blogiem jakoś leci (mam nadzieję, że może być).  

8.Czy masz do zrealizowania marzenie, które dotyczy zupełnie innej pasji? Może jest taka pasja, którą chciałbyś rozwinąć, poznać ją lub czegoś nowego się nauczyć? Co to jest?
Moim marzeniem jest wejść na szczyt Mount Everest.

9.Jakie gatunki książek lubisz najbardziej? A które lubisz najmniej?
Najbardziej lubię kryminały i romanse a najmniej fantastykę.

10.Czy przy czytaniu słuchasz muzyki? Masz jakąś konkretną książkę i związaną z nią piosenkę? A może chciałbyś/chciałabyś, żeby do każdej książki była przygotowana lista utworów?
Nie, muzyka przy czytaniu mnie rozprasza.


11. Czy Twój blog jest tylko o książkach? Czy też w nim piszesz lub wspominasz o innej swojej pasji?
Można znaleźć recenzje filmów i coś o moich zwierzakach, ale tak, przeważają książki.


Za tą nominację dziękuję kochanej Oli z bloga Fan of books, jest przemiłą osóbką, więc musicie ją odwiedzić. Pisze miłe do czytania i lekkie recenzje, chętnie ją odwiedzam i ma ogromne poczucie humoru. wpadajcie do niej. :)

1. Ile książek liczy Twoja biblioteczka?
137 łącznie z moimi baśniami, które spoczywają w mojej biblioteczce, ale to też książki. :D

2. Czytasz w trakcie jazdy?
Jeśli zabiorę ze sobą książkę to tak. 

3. Potrafisz czytać tylko jedną książkę, czy kilka na raz?
Góra dwie, ale wolno mi to idzie. :) Wolę jedną.

4. Wolisz książki papierowe czy elektroniczne?
Oczywiście papierowe. Lubię kiedy strony są namacalne i czuć ich zapach.

5.Jaką książkę teraz czytasz, lub jaką skończyłeś/aś czytać ?
"Życie na pełnej petardzie" i "Znudzony pan młody". Te dwie czytam aktualnie.

6.Od kiedy prowadzisz bloga, czy chcesz zaprowadzić w nim jeszcze jakieś zmiany?
Od 24 kwietnia 2016 roku. Na pewno będę wprowadzać tutaj zmiany, ciągle je wprowadzam. :)
7. Od kiedy czytasz książki i jak się zaczęła Twoja przygoda z nimi ?
Czytam od dwóch lat, zawsze czytała mi mama, ale czytać z pasją zaczęłam od "Wybranych", których dostałam na Mikołajki od kumpeli.

8.  W jakim miejscu najlepiej Ci się czyta książki?
Mogę czytać wszędzie, ale najlepiej jest mi w moim łóżku.

9. Co chcesz robić w przyszłości ?
Jeszcze nie wiem, przez życie idę spontanicznie, nie wiem co będzie za miesiąc, dwa... ważne jest teraz.

10. Jakie masz zainteresowania?
Lubię wspinać się po górach, jeździć rowerem nałogowo, czytać książki, blogować, łowić ryby (wszyscy się śmieją) i blogować. :D


11. Co cię denerwuje w blogosferze? 
Głownie spamowanie typu: "fajny post, obserwacja za obserwację?", a najgorsze jest to, kiedy ktoś komentuje nie czytając nawet posta, to ewidentnie widać...




Do tego LBA nominowała mnie Martyna z bloga Magia Książek. Dziękuję Ci za nominację. Wpadajcie do Martyny, czyta horrory, fantastykę itd... Pisze fajne recenzje. :)
1. Jakiej cechy nie lubisz w sobie najbardziej?
Szczerość, bo czasem jestem szczera do bólu i czasami potrafię przesadzić. ;)

2. W jakim województwie mieszkasz?
Mogę ominąć to pytanie? Nie lubię upubliczniać informacji gdzie mieszkam.

3. Po jakie książki chętnie sięgasz?
Raczej młodzieżówki.

4. Czytasz w szkole?
Nie, nie mam czasu, tam ciągle jestem zajęta. :D

5. Jeśli byś mogła/mógł do jakiej książki przeniosłabyś/przeniósłbyś się?
Tu jest mi dobrze i jeśli nie byłoby takiej konieczności nie przeniosłabym się. :)

6. Czy zdarzyło Ci się wylać morze łez przez jakąś książkę? Jeśli tak, jaką?
Przez "Oskara i panią Różę".

7. Ile czasu zajmuje Ci napisanie recenzji?
Nie potrafię tego określić, nie piszę całej recenzji naraz, robię przerwy. 

8. Od kiedy prowadzisz bloga?
Od 24 kwietnia 2016 roku.

9. Co aktualnie czytasz?
"Życie na pełnej petardzie" i "Znudzony pan młody". Te dwie czytam aktualnie.

10. Twój ulubiony przedmiot szkolny to...?
Chyba biologia. :)


11. Czytając, zaznaczasz piękne myśli przewodnie?
Tak, karteczką a potem przepisuję do swojego zeszytu cytatów.


Tą nominację dostałam od Natalii z bloga Subiektywnym okiem. Dziękuję Ci Kochana. Możecie u niej znaleźć mnóstwo recenzji i zdjęć. Wpadajcie do niej. :) 

1.Jaki jest Twój ulubiony cytat?
"Żyj i daj żyć innym." Kocham ten cytat.

2. Z którą ze sławnych osób chciałabyś/chciałbyś zjeść kolację?
Taką osobą byłby Sam Claflin. Uwielbiam go.

3.  Jak radzisz sobie z brakiem weny?
Chodzi o blogowanie? Zostawiam post niedokończony i wracam do niego, kiedy coś wymyślę.

4. Czy kiedykolwiek zrobiłaś/eś coś charytatywnie? 
Tak, sporo tego było...

5. Książka z najpiękniejszą okładką jaką w życiu widziałaś/eś? 
"Podaruj mi miłość.

6. Czy przyjaźń zajmuje ważną pozycję w Twoim życiu? 
Tak, z jedną przyjaciółką przyjaźnie się odkąd skończyłam 3 lata.

7. Gdybyś mógł/mogła wybrać jedno miejsce w którym spędziłabyś/spędziłbyś resztę życia gdzie by to było?
W Polsce w Zakopanem.

8.  Jaka jest Twoja pasja? (poza książkami)
Głównie wspinaczka górska. Więcej wyżej. :)

9. Najlepszy obejrzany film w Twoim życiu? 
"Marley i ja". Kocham ten film.

10. Co Twoim zdaniem powinien zawierać dobry kryminał? 
Napięcie i duuużo akcji.


11. Jak wyobrażasz sobie życie za 30 lat?
Nie zastanawiam się, co będę robiła za tyle lat. :)




Do tego TAGu nominowała mnie Detektyw Książkowy. Dziękuję Kochana! Wpadajcie na ten blog. Ten TAG jest dziełem jego autorki, na wiele ją stać, prawda, że piękny? Jego autorka ma świetne pomysły i pisze bardzo ciekawe recenzje. :)


"Black ice", nie spodziewałam się tego po niej. Mega mi się spodobała. :D


Raczej takiej nie było, przynajmniej sobie takiej nie przypominam. :)


Sylvain, bohater "Wybranych". Wszyscy mają słabość do Cartera, ale ja od początku zakochałam się w Sylvainie.


Marianne z "Pewnego dnia". Ukrywała, że ma córkę.


Allie z "Wybranych", ucieka przed wyborem Cartera lub Sylvaina.


Bella z książki "Bella i Sebastian". Kocham tego psiaka. 


Oczywiście "Kamienie na szaniec". Nauczyła mnie patriotyzmu i szacunku do naszej ojczyzny.


Nie pamiętam takiej postaci. :)

Na koniec jeszcze pytania na sobotę.
Dostałam je od kochanej Oli z bloga Fan of books. Dziękuję Ci po raz drugi. :)

1.Dlaczego założyłaś bloga?
Jak pisałam wcześniej pozazdrościłam innym blogerom.

2 Jakie książki lubisz czytać?
Wszystkie oprócz horrorów i fantastyki, głównie młodzieżówki.

3.Czy jesz lub pijesz podczas czytania?
Nie, nigdy tego nie robię.

3.Wolisz kupować czy wypożyczać książki?
Kupować, czasem nawet zdarzy mi się przesadzić.


5.Czy masz jakieś hobby oprócz czytania książek? 
Tak, sporo wspinam się w górach, łowię ryby... więcej wyżej. :)

Dziękuję za wszystkie nominacje, trochę się napracowałam i Wy też. :D Dziękuję Wam dziewczyny jeszcze raz. Są tu wszystkie moje nominacje, więc szukajcie swoich. 
Najdłuższy mój post.
Pozdrawiam

28 komentarzy:

  1. O matko, ile pytań ;)
    Też nie lubię jak ktoś komentuje nieczytając. Ostatnio (nie na swoim blogu) przeczytałam komentarz w stylu: Nie przeczytam, okładka jakaś taka dziecinna. - przy czym była to recenzja książki dla dzieci/młodzieży...

    Pozdrawiam, Katia z zaczytana-i.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się uzbierało, hahah to nieźle. :)

      Usuń
  2. Łowisz ryby? Oo, ciekawie, ciekawie. Szkoda, że nie lubisz fantastyki. Wiesz, czytając ją przenosisz się do zupełnie innego świata... :D
    Również nie lubię jeść podczas czytania, ale herbatą nie pogardzę.
    I mnie również wkurza to:,,obs za obs?''
    Pozdrawiam!
    Matrix25 (Martyna) ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Łowisz ryby? Oo, ciekawie, ciekawie. Szkoda, że nie lubisz fantastyki. Wiesz, czytając ją przenosisz się do zupełnie innego świata... :D
    Również nie lubię jeść podczas czytania, ale herbatą nie pogardzę.
    I mnie również wkurza to:,,obs za obs?''
    Pozdrawiam!
    Matrix25 (Martyna) ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak długiego postu jeszcze nie widziałam :) Dziękuję, że odpowiedziałaś na moją nominację! :)
    "Oskar i Pani Róża" to wyciskacz łez, ehh kocham tę książkę! :) Koniecznie muszę przeczytać "Black ice", ta powieść tak strasznie mnie kusi! Hhahaha xd masz rację, większość osób ma słabość do Cartera- łącznie ze mną :) Sylvaina nie lubię :p

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie przeczytaj. Mam Sylvaina tylko dla siebie. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. oskar i pani roza mam to samo oraz nie lubiej esc przy ksiazkach njapierw zjem a poem czytam :D pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Strasznie podoba mi się koncepcja imprez tematycznych. Sama jeszcze na takiej nie byłam, ale marzy mi się jakaś taka z prawdziwego zdarzenia. A co do imprezy z "Podaruj mi miłość", to już niedługo zbliża się odpowiedni klimat, róbmy imprezę! ;D
    I podziwiam zasoby biblioteczki! ;D Mi marzy się taka wielka biblioteczka, jakie czasami podziwiam na bookstagramie, ale jak na razie muszę sprawić sobie jakąś lepszą półkę na książki, bo mój regał już sobie z nimi nie radzi. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie liczy się ilość, ale jakość. :D

      Usuń
  8. Oo dałam radę, przeczytałam wszystko! :D Brawo ja!
    Bardzo mnie cieszy, że odpowiedziałaś na tyle moich pytań. Jeszcze nigdy nie widziałam, tak długiego postu, tylu nominacji. :)
    Kurczę, dziewczyno ja to Ciebie podziwiam, ja już dawno straciłabym do tego wszystkiego nerwy. :D
    Jeszcze 3 razy zmieniałaś tytuł (?) :D
    Zauważyłam, że kilka pytań się powtarzało, ale nie dziwię się jak tu tyle nominacji. :D
    Na prawdę jestem pod wrażeniem! Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah, tyle pochwał, dziękuję. Najlepsze było to, że kiedy myślałam,ze to już koniec ktoś mnie nominował. Ale obiecałam to wykonałam. :)

      Usuń
  9. Baaaardzo długi i wyczerpujący post, haha.
    CZasami sama nie wyrabiam z nominacjami.
    Ciekawe odpowiedzi, a takie lubię czytać.
    https://want-cant-must.blogspot.com/2016/08/tea-book-tag.html?showComment=1471718350364#c6450425908695379520
    zapraszam do siebie na nowy post, pozdrawiam
    Polecam Goodbook

    OdpowiedzUsuń
  10. Widać, że dużo pracowałaś nad tym postem :D
    Ta okładka, którą uznałaś za najgorszą w swojej kolekcji nie jest taka straszna, naprawdę są gorsze xDD
    Ja też uwielbiam łowić ryby, give me a five! :D
    Gratuluję wyników, skoro bloga masz dopiero od kwietnia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, musimy się umówić na wspólne połowy. :D

      Usuń
  11. Wow! Gratuluję tylu nominacji i podziwiam, że odpowiedziałaś na wszystkie! Ja uwielbiam czytać tego typu posty, więc ich długość nie gra roli. :)

    muminek-enter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. woow, ile nominacji. jesli byłoby Ci mało to ode mnie masz kolejną :D

    OdpowiedzUsuń
  13. O matko! Faktycznie dużo nominacji Ci się trafiło :D!
    Ja również płakałam przy Oskarze T_T jednak nie potrafię nie jeść podczas czytania :D
    a zaś najwięcej czytałam w szkole ;)

    Pozdrawiam i zapraszam
    Zaczytana

    OdpowiedzUsuń
  14. No widzę, że baardzo dużo się napracowałaś. :)
    Trochę Ci się nazbierało tych nominacji, ale to dobrze- zawsze dobrze jest poznać lepiej innych ludzi z blogosfery :)
    Dziękuję także, że odpowiedziałaś na moje pytania, buziale :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Ile nominacji w jednym poście! Szok! x.x
    W sumie, 'Oskar...' nie zrobił na mnie większego wrażenia i nie płakałam :'0
    Jedziemy na ryby razem! :D
    Aaa, boli, kocham fantastykę :') Ale jak ostatnio już mówiła, nie gustujemy w tych samych książkach XD
    Moje nominacje leżą i czekają na swoją kolej, bo ja bym chyba wykitowała odpowiadając na wszystkie jednocześnie T,T
    Pozdrawiam Cię serdecznie <3

    OdpowiedzUsuń

Jeśli tutaj dotarłeś, proszę, skomentuj. Bardzo mnie to motywuje i odwiedzam każdy blog, po którym został ślad.
Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj.