środa, 17 sierpnia 2016

"Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań"

Hej Kochani!
Święta, czas oczekiwania, z czym mi się kojarzy?
Z rodziną, wspólnym śpiewaniem kolęd, 12 potrawami, karpiem, dzieleniem się opłatkiem, narodzinami, bliskością, czasem przebaczania i miłości. Święta to najpiękniejszy okres w życiu. Wtedy wszyscy jesteśmy radośni i szczęśliwi. 

W ubiegłym roku 2015 dostałam od siostry książkę, taki prezent przedświąteczny. Była nim książka pełna miłości, która wyróżnia się swoim świątecznym klimatem. Składa się z 12 opowiadań napisanych przez 12 różnych autorów. Każde dzieje się w Boże Narodzenia, czyli najpiękniejszy czas. Święta to najlepszy czas na zakochanie się.


Tłumaczenie: Małgorzata Kafel
Tytuł oryginału: My true love gave to me. Twelve holiday stories
Data wydania: 2 listopada 2015
Liczba stron: 432
Kategoria: literatura młodzieżowa 
Długość czytania: 12 dni




Każde opowiadanie jest o miłości w Święta Bożego Narodzenia. Każde opowiadanie ma w sobie magię, część, która to wszystko łączy. Znana piosenkarka udaje kogoś innego by uciec przed sławą, młodociany przestępca jest zmuszony do pomocy przy zorganizowaniu jasełek, gdzie zakochuje się w nieodpowiedniej dla niego osobie... Za wiele nie będę zdradzać. Jak widzicie opowiadania są w miarę realistyczne, ale są i niespotykane z nutką fantastyki. Jednym z takich opowiadań jest "Gwiazda polarna wskaże ci drogę", moje ulubione. Wszystko dzieje się na Biegunie Północnym wśród Świętego Mikołaja i elfów. Coś niesamowitego... Koniec zdradzania tajemnic. :D

Książkę czytałam przez 12 dni, od 13 grudnia do 24. Chciałam, żeby ta książka stała się moim oczekiwaniem na święta. Każdego dnia po jednym rozdziale, aż w Wigilię skończyłam moją podróż. W oczekiwaniu przyszłe święta również mam ochotę ją w taki sposób przeczytać.

Okładka jest piękna, z brokatem... Potrafi przyciągnąć uwagę, stron też ma dużo, więc opłaca się ją kupić. Nie wiem jak Wam, ale mi podoba się bardziej od oryginalnej polska okładka, ma w sobie ten klimat...

Tytuły i autorzy:
Gayle Forman "Coś Ty narobiła Sophie Roth?"
Rainbow Rowell "Północ"
Kelly Link "Dama i Lis"
Matt de la Pena "Anioły na śniegu"
Jenny Han "Gwiazda Polarna wskaże Ci drogę"
Stephanie Perkins "Cud Charliego Browna"
David Levithan "Kryzysowy Mikołaj"
Holly Black "Krampuslauf"
Myra McEntire "Jezus malusieńki leży wśród wojenki"
Kiersten White "Witamy w Christmas w Kalifornii"
Ally Carter "Gwiazda Betlejemska"
Laini Taylor "Dziewczyna, która obudziła śniącego"
Zebrała Stephanie Perkins

Opowiadania są różne, są złe, ale i dobre i te genialne. Dzięki takim opowiadaniom możemy poznać styl pisania autorów, zachęcić się ich opowiadaniami ale i zrazić się do takiego autora. Mi książkę czytało się bardzo miło. Kiedy coś nam się spodoba chcemy więcej, a cała historia kończy się na czterdziestu stronach... Były poruszane różne tematy, rodziny, religii, tradycji. Były związki chłopak - dziewczyna, ale nie zabrakło związków homoseksualnych. 
Na święta idealna.

Czytaliście tę książkę, polecacie?
A może dopiero zamierzacie po nią sięgnąć?
Z czym Wam kojarzą się święta?
Pozdrawiam
Ps. Nadal możecie zadawać mi pytania, na które odpowiem w sobotnim poście.

18 komentarzy:

  1. Lubię takie zbiory opowiadań, więc chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale w te święta na pewno to nadrobię :) Na pewno wprowadzi we mnie nastrój oczekiwań :) Kocham czas świąt, a on już niedługo <3

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  3. Kojarzę dwie autorki, ale za antologiami nie przepadam, także to nie jest propozycja dla mnie.
    Pozdrawiam, Katia z zaczytana-i.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękna okładka. :) Uwielbiam takie historia czytać właśnie od początku grudnia, bo to zawsze dobrze mnie nastraja na święta. Mam nadzieję, że znajdę ją w dobrej cenie, bo mam na nią wielką ochotę, tylko w portfelu mało :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie http://subiektywnymokiem7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może spróbuj na Znaku, tam są ostatni spore promocje. :)

      Usuń
  5. Polska okładka zdecydowanie lepsza. Bardzo się zdziwiłam, że recenzujesz taką świąteczną książkę w sierpniu, ale i tak bardzo fajnie zrecenzowałaś. Po książkę sięgnę, ale w grudniu wtedy jest taki świąteczny klimat. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, taki świąteczny klimacik w sierpniu. :D

      Usuń
  6. Opowiadania świątecznie, a ta je w wakacje czyta :D Czytałam w poprzednie święta i bardzo mi się podobały, niedługo chcę sobie również zamówić wakacyjne, by przeczytać jeszcze w te wakacje :)
    Świetna recenzja :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam również w tamte święta, chyba źle doczytałaś. :D

      Usuń
  7. Ja swój egzemplarz dostałam niestety dopiero niedawno, więc czeka na tegoroczne święta. Też planuję sobie zrobić taki maraton i codziennie czytać po jednym. Mam nadzieję, że jakoś bardziej poczuję wtedy święta. ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie pamiętam, żebym czytała jakieś zbiory opowiadań... hmm, w sumie, nie ciągnie mnie do tego :')

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdego ciągnie do czegoś innego. :-D

      Usuń
  9. Taa, nie ma to jak czytać recenzję zimowej książki w sierpniu :') Ojeju, jakoś tak zawiało świętami <3 Może robię jak każdy inny, ale chyba poczekam z nią do świąt, bo przeczytać chcę napewno :)
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, wolałam zachęcić wcześniej, aby już była w planach. :D

      Usuń

Jeśli tutaj dotarłeś, proszę, skomentuj. Bardzo mnie to motywuje i odwiedzam każdy blog, po którym został ślad.
Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj.