sobota, 20 maja 2017

Rywalki


Autorka: Kiera Cass
Tłumaczenie: Małgorzata Kaczarowska
Cykl: Selekcja
Wydawnictwo: Jaguar
Tytuł oryginalny: "Selection"
Data wydania: 5 lutego 2014
Liczba stron: 336
Kategoria: literatura młodzieżowa

Opis wydawnictwa:

Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Eliminacje są szansą ich życia. To dzięki nim mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Eliminacji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona.
Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Ami Singer.
Dla Ami Eliminacje to koszmar. Oznaczają konieczność rozstania z Aspenem – jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie.
Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki, Ami zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie o jakim marzyła wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić…


Porusza ważne aspekty

Może się wydawać, że to prosta młodzieżówka z nutą fantastyki. To książka, która uczy, że nie można nikomu wybierać życia, drogi, ponieważ każda istota ludzka ma prawo wyboru. Amierice z góry narzucono klasę, jak i przeznaczenie. Jej brat kochał grać w piłkę, jednak przeznaczeniem piątek było bycie artystą. Ludzie nie mieli wpływu na swoje życie. Rządziły nimi  klasy pod nadzorem króla. Książka opisuje przyszłość, w niej okrutny los, musimy zrobić wszystko, aby w niedalekiej przyszłości ludziom wiodło się jak najlepiej.

Rywalizacja

Znalezione obrazy dla zapytania kiera cass rywalki

Eliminacje wiązały się z rywalizacją, ale pytanie, o księcia czy koronę? Dla niektórych dziewcząt liczyła się tylko żądza władzy. Maxon nie miał znaczenia. Jednak niektóre z walczyły tylko o Maxona, tak jak America. Rywalizacja trzydziestu pięciu dziewcząt o księcia, czy to nie szalone? Między dziewczynami rodzą się przyjaźnie nie do zerwania.

Znalezione obrazy dla zapytania kiera cass rywalki
Miłość

Ami waha się pomiędzy swoją ukrytą miłością do Aspena a pomiędzy miłością do Maxona. Na swojej drodze spotkała wiele zła. Biorąc udział w eliminacjach odłączyła się od domu, rodziny, Aspena. Musi dokonać jednego z najtrudniejszych wyborów, nawet kiedy jest z Maxonem wciąż myśli o Aspenie...

Podsumowanie
Książka bardzo mi się spodobała. Mogę powiedzieć, że jest jedną z moich ulubionych. Te piękne stroje, kochany książę Maxon. Zadurzyłam się w tej książce. Postać Americi czasem mnie irytowała, ale ją też polubiłam. Barwne opisy w książce idealnie działały na wyobraźnię. Okładka znakomita. Czyż nie jest piękna? Na pewno na długo zapamiętam tę książkę. Piękna opowieść o miłości, okrutnym losie i rywalizacji.

10 komentarzy:

  1. Zastanawiam się od dłuższego czasu czy nie sięgnąć po tę książkę. Ciągle chodzi mi po głowie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już dawno miała mokazję przeczytać tą książkę, a do dziś ją pamiętam. Na mnie wywarła ogrom pozytywnych emocji :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej!! Niestety nie jest to książka dla mnie, może nie jestem już w tym wieku.. no nie wiem, w każdym bądz razie wiem, ze po te powiesc nie siegne, chociaz mialam juz okazje.\Pozdrawiam i zapraszam do mnie;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi bardzo podobała się cała seria! Taka lekka i przyjemna młodzieżówka na jeden czy dwa wieczory. Mnie denerwował tylko trójkąt miłosny, a tak po za tym to bawiłam się doskonale. Mam nadzieję, że kolejne części też przypadną Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przypadły, wszystkie przeczytane w maju :D

      Usuń
  5. Czytałam już całą serię i ogromnie mi się podobała. W prawdzie te trzy pierwsze bardziej od dwóch kolejnych jednak i tak bardzo miło wspominam te książki :D Nawet ostatnio miałam ochotę przeczytać je jeszcze raz :) Lekka i przyjemna, do tego ten bajkowy/królewski klimat <3 Denerwował mnie jedynie w pierwszej częsci Aspen :/
    Buziaki :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jeśli tutaj dotarłeś, proszę, skomentuj. Bardzo mnie to motywuje i odwiedzam każdy blog, po którym został ślad.
Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj.