czwartek, 29 czerwca 2017

Rekordy książkowe

Dzisiaj odbiegając od recenzji przygotowałam dla Was post, opisujący ksiązkowe rekordy świata. Wielu z Was pewnie o kilku nawet nie słyszała. Jest ich o wiele więcej. Ja przygotowałam dla Was 5. Zapraszam do czytania posta. Mam nadzieję, że czymś Was zaskoczę.

1. Najgrubsza książka na świecie

Najgrubszą książką świata, dostępną wyłącznie na zamówienie w Niemczech za 9 999 euro, jest „Najgrubsza książka wszechświata”. Dzieło mierzy sobie 408 cm grubości, liczy 50 560 stron i waży 220 kg. W książce znaleźć można prace ponad 40 000 dzieci , nadesłane na konkurs związany z bezpieczeństwem najmłodszych na drogach.
źródło: biblionetka.pl

2. Najdłuższy tytuł książki

Najdłuższy tytuł składa się z 1086 słów. W książce opisane są dziwactwa języka angielskiego. Wydana w Indiach przez Dr. Sreenathachary Vangeepurama. (Sam tytuł to spore wyzwanie.)


3. Najdroższa książka

„Ptaki Ameryki” – książka Johna Jamesa Audubona została uznana za najdroższą książkę na świecie. Wydano 119 jej egzemplarzy, z czego 108 znajduje się w muzeach i bibliotekach. Cena za egzemplarz to ponad 10 milionów dolarów. Najdroższa książka świata zawiera 1000 naturalnej wielkości ilustracji blisko 500 różnych gatunków ptaków.



4. Najmłodsza pisarka
Tytuł najmłodszego autora, który opublikował książkę należy do Dorothy Straight ze Stanów Zjednoczonych. Jej dzieło zostało wydane, gdy pisarka miała cztery lata.


5. Największa prywatna kolekcja książek
Największa prywatna kolekcja książek liczy 1,5 miliona woluminów i należy do pana Johna Q. Benhama ze Stanów Zjednoczonych. Czytelnik składuje swoje książki w garażu. (Pomyśleć, że ja mam około 70)








11 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post, bo fakty, aż zapierają dech! Wymieniłaś te najbardziej nurtujące :P

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam wybrać najciekawsze ;)

      Usuń
    2. No i z powodzeniem udało się ;)

      Usuń
  2. o czym mogła napisać 4latka xd

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki świetny pomysł na post! Jeszcze się z takim nie spotkałam, gratuluję więc kreatywności ;P

    Pozdrawiam serdecznie!
    Q.

    Otwórz Drzwi do Innego Wymiaru :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na post, swoją drogą ciekawe ile stron zajmuje ten najdłuższy tytuł :D

    Pozdrawiam,
    https://pomiedzyrozdzialami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jeśli tutaj dotarłeś, proszę, skomentuj. Bardzo mnie to motywuje i odwiedzam każdy blog, po którym został ślad.
Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj.