piątek, 7 lipca 2017

Początek wszystkiego

Wydawnictwo: otwarte
Seria: moondrive
Autor: Robyn Shneider
Tłumaczenie: Aga Zano
Ilość stron: 320


Ezra Faulkner jest szkolną gwiazdą. Wzorowy sportowiec, dobrze zbudowany ideał i chłopak, z którym chciałaby być każda dziewczyna. Wszystko się zmienia, gdy zdradza go dziewczyna a auto roztrzaskuje mu kolano. Jego życie zmienia się o sto osiemdziesiąt stopni. Wszystkie plany legły w gruzach. Przyjaciele się od niego odwracają, nie są w stanie odwiedzić go nawet w szpitalu. Na jego drodze staje Cassidy Thorpe. Dziewczyna inna od innych. Pełna życia i szalona. Pokazuje bohaterowi zupełnie inny świat, w którym uczy go żyć i zmienia przeżycia obojga.



"Przenikamy przez cudze życie jak duchy i zostawiamy po sobie wspomnienia o ludziach, którzy tak naprawdę nigdy nie istnieli. (...) Ale koniec końców to my decydujemy, jak inni mają nas widzieć."

Zacznijmy od strony graficznej. Okładka jest piękna. Jeszcze noc, jesień i dwoje ludzi. W moich odczuciach przedstawia nadzieję... początek.



Pani Robyn Shneider debiutowała tą książką. Jak się okazało bardzo dobrze jej poszło. Moim zdaniem urodzona pisarka. Jeśli każda książka będzie coraz lepsza, to dojdzie do idealnej. Przedstawia, że wszystko, co myślimy, że się kończy zaczyna coś nowego. Każda rozterka, kłótnia, smutek jest jaki!s początkiem, może nawet lepszym. Uczy nas, że powinniśmy korzystać z życia, nie tracić życia, nie martwić się i nie stać w miejscu, bo życie mamy jedno, a czas szybko ucieka. Ukazuje też, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Możemy kogoś uznawać za prawdziwego przyjaciela dopóki się nie odwraca. Jednak są ludzie, którzy pomogą w każdej sytuacji.

"Słowa mogą Cię zdradzić, jeżeli wybierzesz niewłaściwe, albo wyrazić mniej niż powinny, jeśli jest ich zbyt wiele."



Tematy w książce były ciekawe, poruszające i życiowe. Chwilami akcja była monotonna, spotykana w młodzieżówkach. Przyjaźń, chłopak, dziewczyna, szkoła. Szczególnie w środku książki była taka "zwykła", jednak im dalej końca tym bardziej mnie zaskakiwała. Jeśli masz ochotę aby książka w pewnym momencie Cię zaskoczyła, jest ona dla Ciebie. Nie spodziewałam się takiego przebiegu spraw i zakończenia. Totalnie mnie zaskoczyło.



Bardzo polubiłam Ezrę. Mimo że był szkolną gwiazdą, w moich oczach nie miał zawyżonego ego. Dziewczyna od początku mnie irytowała. Nie przypadła mi do gustu. Byłej dziewczyny Ezry i jego dawnych przyjaciół również nie darzyłam sympatią. Moją miłość natomiast zdobyli główny bohater oraz Toby.




Reasumując, książka mi się podobała. Napisana lekkim i przyjemnym językiem. Chwilami zabawna ale i smutna. Opisuje sytuacje, które możemy widzieć na codzień, takie jak niepełnosprawność czy odepchnięcie od znajomych. Nie mogę jej polecić lub nie. Każdy ma swoje zdanie, lubi co innego. Ja nie żałuję, że ją przeczytałam. Uświadomiłam sobie, że wszystko nas do czegoś prowadzi. Wszystko jest początkiem.


Moja ocena: 8/10

34 komentarze:

  1. Bardzo mi się podoba ta okładka. Fabuła ogólnie też mnie ciekawi, więc się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie książka pod względem treści, jak i okładki jest warta przeczytania. Kiedy ją czytałam nie mogłam sie od niej oderwać. Podobno ma wyjść druga część więc czekam na to niecierpliwością ^^ bardzo ciekawa recenzja, przyjemnie sie ją czytało :)
    Zapraszam: http://zaakreconazaaczytana.blogspot.com/?m=1
    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Nie mogę się w takim razie doczekać drugiej części :)

      Usuń
  3. Słyszałam już wiele dobrego o tej książce i jestem nią bardzo zainteresowana.Okładkę też ma piękną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka jest śliczna, a książkę muszę kiedyś przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka od razu przykuwa wzrok, to dobrze. A jeszcze lepiej, że sama książka w środku też nie jest fatalna, tylko naprawdę może mieć potencjał. Zdecydowanie książka warta mojej uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przeczytasz, to koniecznie podziel się recenzją :D

      Usuń
  6. Od długiego czasu się nad nią zastanawiam i sama nie wiem, z jednej strony chcę przeczytać, bo zapowiada się ciekawa historia, a z drugiej przeżyję jak jej nie poznam, więc no sama nie wiem... :/

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to przeczekaj, poczytaj coś ciekawszego :D

      Usuń
  7. Okładka jest przecudowna, tak bardzo kusi. Musze po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziel się wrażeniami, jak już przeczytasz :)

      Usuń
  8. Kolejna osoba, która pisze o tej książce, a ja nadal nie mam na nią ochoty :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak czasem mam z innymi książkami ;)

      Usuń
  9. Czytałam już o tej książce i jestem nią zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dużo o niej słyszałem, ale nie mam zamiaru jej czytać ;/

    Hubert z Thelunabook
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje marzenie to ją przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam bardzo różne opinie o książce. Sama jestem jej bardzo ciekawa i po mimo kilku krytycznych recenzji, kiedyś po nią sięgnę.

    http://zofiawkrainieksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej się samemu o tym przekonać :)

      Usuń
  13. Ostatnie zdjęcie jest fenomenalne! ;) Bardzo klimatyczne :)
    Książkę mam w planach, ale nie wiem kiedy ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealna na wakacje, ale nie śpiesz się :D

      Usuń
  14. Wiele słyszałam o tej książce, jednak mimo Twojej pozytywnej recenzji, nie jestem przekonana, czy to odpowiednia książka dla mnie. Takie tematy były już wałkowane wiele razy, a ja nie wiem, czy mam ochotę czytać po raz kolejny to samo.

    Pozdrawiam, Ola z Kulturalnej Areny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat lubię te tematy, ale skoro nie lubisz czytać o tym samym, to wykorzystaj czas na inne ;)

      Usuń
  15. wczoraj dowiedziałam się, że wygrałam ja w konkursie, po tym co przeczytałam u Ciebie, chętnie przeczytam. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Od początku coś ciągnie mnie do tej książki, jednak po opiniach widzę, że każdy odbiera tę powieść inaczej... Ostatnio czytałam kilka świetnych młodzieżówek i nie chciałabym natrafić na taką, która zmieni moje zdanie o współczesnych YA. Chyba jednak zaryzykuję i jeśli trafię na dobrą promocję to spróbuję zmierzyć się z Początkiem wszystkiego :)
    http://favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również często czekam na promocje ;)

      Usuń
  17. Ciekawi mnie ta książka, ale nie na tyle, żeby koniecznie kupować ;P

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może spotkasz ją na półce koleżanki :)

      Usuń

Jeśli tutaj dotarłeś, proszę, skomentuj. Bardzo mnie to motywuje i odwiedzam każdy blog, po którym został ślad.
Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj.