piątek, 14 lipca 2017

Szept wiatru


Autor: Sylwia Trojanowska
Wydawnictwo: videograf
Tom 3 serii „Szkoła latania”
Ilość stron: 290

Karolina Laska, to dziewiętnastolatka po uszy zakochana w swoim chłopaku. Lecz na ich drodze stają przeciwności. Nastolatka zrobi wszystko, aby go odzyskać. Poszykuje prawdy realizując marzenia. Poszukuje rozwiązań, aby odzyskać to, co dla niej najważniejsze, miłość.



Pewnie zastanawia Was, skąd recenzja trzeciego tomu, skoro nie napisałam pierwszego i drugiego? W odpowiedzi „Nie przeczytałam”. Idąc do biblioteki nie zastanawiam się, po co idę, bo itak nigdy tego, czego ja chcę nie ma. Zaglądając na półkę nowości przeczytałam pierwszą część opisu. W bibliotekach nie wnikam mocno w to, o czym jest książka. Kupując ją przeczytałabym pięć recenzji szukając wad. Wypożyczyłam więc tę książkę w niewiedzy. Zastanawiałam się, czy ją zaczynać skoro to już ostatni tom. Ku mojemu zdziwieniu autorka doskonale wprowadziła czytelnika w fabułę.



Akcja toczy się powoli. Można powiedzieć, że przedstawia zwykłe, prawdziwe życie. Ukazuje pełną rozterek nastolatkę, która dąży do swojego celu. Odzyskanie miłości. Jest lekka ale porusza ważne temat, takie jak nadwaga, czy rozterki miłosne, jak i oszustwo i walka o swoje. Jednak w wielu książkach te tematy się pojawiają, więc można powiedzieć, że zwykła, spotykana w niejednej książce fabuła.



Czy to jest dziwne, że nie polubiłam żadnego z bohaterów poza przyjaciółką Karoliny? Tylko ona zdobyła od początku moją sympatię. Karolinę dopiero z biegiem czasu zaczęłam lubić.



Reasumując, książka mi się podobała. Spodobała mi się jej rzeczywistość, prawdziwość. Codziennie spotykamy się z różnymi problemami, których nie dostrzegamy. Autorka zaskoczyła mnie zakończeniem, a jednak zakończeniami. Napisała dwa i pozwoliła wybrać czytelnikowi to, które mu się bardziej spodoba. Nie spotkałam się z takim zakończeniem w żadnej książce. Możesz przeczytać tę książkę nie czytając poprzednich. 



Moja ocena 7/10

18 komentarzy:

  1. Czytałam recenzje poprzednich części i inni również byli z nich zadowoleni. Jak widać trzecia czesc również trzyma poziom, wiec może powinnam się skusic? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak dziwnie trochę, że tomy nie są na tyle ze sobą powiązane, że można czytać od końca, prawda? W sensie rzadko się tak zdarza :) Od jakiegoś czasu zawsze sprawdzam, czy książka, którą biorę w ręce nie jest przypadkiem którymś tam tomem serii, bo często to przeszkadza :P

    Książka nie dla mnie, nie mój klimat jakoś, ale polecę ją swojej Chrześnicy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest powiązana tylko przedstawia na początku wcześniejsze losy ;)

      Usuń
  3. Ciekawe czy i ja miałabym podobne uczucia względem Karoliny i pozostałych bohaterów. Czytałam inną książkę tej autorki więc i na tę chętnie bym się skusiła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja takie miałam pewnie dlatego, że nie czytałam poprzednich :)

      Usuń
  4. W ogóle wcześniej nie słyszałam o tej książce, ale lubię jak ktoś mnie zaskakuje i odkrywa przede mną nowe tytuły. Recenzja zdecydowanie zachęcająca do kupna!

    Bardzo spodobał mi się Twój blog, więc zostawiam obserwację i zapraszam do siebie:
    iskraczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może najpierw zajrzyj do biblioteki, bo te książki są łatwo dostępne :D

      Usuń
  5. Ta przygoda czytelnicza jeszcze przede mną, ale z miłą chęcią po nią sięgnę, zapowiada się dobre zaczytanie. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie znam żadnych książek tej autorki, ale może kiedyś sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dość ciekawa. Zapamiętam tytuł, bo na razie mam lepsze historie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam nigdy o tej książce z tego względu, że ten gatunek raczej mnie nie interesuję, lecz podoba mi się w tej pozycji to, że ukazuję codzienne problemy młodzieży.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wydaje mi się, że będzie to zła przygoda czytelnicza, ale chyba przejadły mi się w tej chwili takie tematy więc odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli tutaj dotarłeś, proszę, skomentuj. Bardzo mnie to motywuje i odwiedzam każdy blog, po którym został ślad.
Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj.