poniedziałek, 10 lipca 2017

Tajemne miasto

Autorzy: C.J. Daugherty, Carina Rozenfeld
Wydawnictwo: otwarte
Seria: moondrive
Tłumaczenie: Małgorzata Hesko-Kołodzińska
Ilość stron: 336
Kontynuacja bestsellera „Tajemny ogień”


Sacha i Taylor w dalszym ciągu walczą z mrocznymi siłami. Zbliżają się osiemnaste urodziny Sachy, w tym dniu ma umrzeć. Taylor, alchemiczka, próbuje go uratować. Mroczne siły są coraz silniejsze. Młodzi bohaterowie muszą się udać na miejsce, gdzie dokonała się zbrodnia L'hiwerów, gdzie będą musieli walczyć z demonami (to nie spoiler).
Czy uda im się walczyć i uratować Sachę?

"Witaj w alchemicznych świecie. Tutaj nawet księgi zabijają."

Widzicie ten ogień na okładce? Jest tak przyciągający, że ciężko oderwać wzrok. Tajemnicza okładka wprowadza nas w mroczny świat Taylor i Sachy.

W „Tajemnym mieście”, było zdecydowanie więcej fantastyki niż w „Tajemnym ogniu”. Czary, magia, mroczne moce... Książka przesyła nam dreszczyk emocji. Wprowadza nas w świat fantastyki, który chwilami przeraża. Z każdą kolejną stroną obawiamy się tego, czy bohaterowie przetrwają, co się za chwilę stanie. Pojawiają się nowi alchemicy, którzy przedstawiają bohaterom świat demonów, uczą z nimi walczyć i sami pomagają. Akcja w tej książce jest nieprzewidywalna, toczy się bardzo szybko. Ciągle się dzieje coś, co nas wzrusza i przeraża.

Co do fabuły nigdy wcześniej nie spotkałam się wcześniej z takimi tematami. „Tajemny ogień” i „Tajemne miasto”, to pierwsze aż tak pełne fantastyki książki, które czytałam. Nigdy wcześniej nie spotkałam się z taką jej ilością.

Co do bohaterów, jak każdy by się spodziewał, pokochałam Sachę. Mimo że postacie nie były oklepane, każdy miał swój charakter, wady i zalety. Polubiłam wszystkich (oczywiście poza demonami). Każdy miał jeden cel, zniszczyć demony i to motto łączyło wszystkich bohaterów.

Podsumowując, książka mi się podobała. Nie była oklepana. Jej akcja toczyła się ekspresowo. Nie było czasu na nudę. Czytając ją, czułam się jakbym była w środku i żyła razem z bohaterami. Totalnie odcięła mnie od rzeczywistości. Ukazuje, jakie ważne jest życie, kiedy trzeba, musimy za wszelką cenę o nie walczyć. 


Moja ocena: 10/10 (idealna)

22 komentarze:

  1. To dobrze, że spędziłaś przyjemnie czas z tą książką, ja jakoś nie jestem przekonana do nich. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cały czas krążę wkoło tej serii i jakoś nie jest mi dane ją kupić :D Ale może nadejdzie ten dzień, że w końcu je przeczytam?
    Pozdrawiam!
    Q.

    Otwórz Drzwi do Innego Wymiaru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ten tom kupiłam pół roku po przeczytaniu pierwszego :) Nadarzyła się promocja

      Usuń
  3. Ta przygoda czytelnicza jeszcze przede mną, chętnie po nią sięgnę. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się Tobie spodoba ;)

      Usuń
  4. Pierwszy tom był świetny, więc mam nadzieję, że drugi również przypadnie mi do gustu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem był jeszcze lepszy :)

      Usuń
  5. Ostatnio coraz częściej sięgam po książki tego gatunku. Widzę, że to jest dla mnie obowiązkowy tytuł, bo skoro powieść wywarła na Tobie takie wrażenie, musi mieć w sobie to coś. Chętnie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie niestety pierwszy tom nie porwał więc kontynuację sobie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo, tak. Ta seria ma naprawdę epickie okładki.
    Uwieliam, kiedy jest dużo magii, ale zanim zabiorę się za drugim tom, muszę w końcu przeczytać pierwszy, a on czeka na mnie na półce od roku :D.
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo mam nadzieję, że Ci się spodoba ;)

      Usuń
  8. Też czytałam i podobała mi się. ;) Spędziłam miło czas z tą serią i bardzo polubiłam Sachę. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, Sacha jest moim ulubionym bohaterem

      Usuń
  9. Bardzo lubię tę książkę. Jest przyjemna w odbiorze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam pierwszego tomu, więc recenzję czytałam trzy po trzy w obawie przed jakimś spoilerem :p Myślę, że przeczytam obie części, wydają się bardzo ciekawe, a i jeszcze ta ocena! :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń

Jeśli tutaj dotarłeś, proszę, skomentuj. Bardzo mnie to motywuje i odwiedzam każdy blog, po którym został ślad.
Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj.