wtorek, 25 lipca 2017

Top cytaty


Przygotowałam dla Was post, w którym przedstawiłam swoje ulubione cytaty z książek, które recenzowałam. Często nie zwracamy na nie uwagi, ale często cytat sam w sobie ma przesłanie.
Zapraszam


"Mówią, że kiedy umierasz, całe życie przebiega ci przed oczami. Nikt nie mówi jednak o tym, że kiedy patrzysz, jak umiera osoba, którą kiedyś kochałeś, doświadczenie to jest podwójnie bolesne, ponieważ przeżywasz na nowo dwa życia, które niegdyś podążały tą samą drogą."
"- Każdy musi mieć jakieś sekrety - oznajmił. - Dzięki nim jesteśmy podatni na ciosy."
"Black ice"

"Niektóre drogi trzeba pokonywać samotnie."
"Długo i szczęśliwie żyje się tylko w bajkach"... 
"Igrzyska śmierci"

"Musisz mieć marzenia. Zawsze (...) Bez nich już teraz możesz położyć się i umrzeć, bo jaki sens ma życie bez marzeń?"
"Spełnienia marzeń"

"Nieważne jak coś się nazywa ważne, czym jest."
"Moje życie od teraz"

"Podobno odkochać się można równie łatwo, jak się zakochać. Ale co w sytuacji, kiedy osoba, którą kochaliście, umarła? Czy trzeba się odkochać, żeby się zakochać, w kimś innym?"
"Chłopak, który stracił głowę"

"Żyj i daj żyć innym."
"Pewnego dnia"

"Odwaga polega na tym,żeby iść do przodu,choćby nie wiem co."
"Dziwne, że ludzie mogą się znać przez tyle lat i tak bardzo mylić się co do siebie."
"Zawsze jest jakaś droga,którą można pójść,zawsze jest jakieś wyjście.I nie trzeba się bać."
"Panika"


"Musisz dostrzec cuda, żeby zdarzały się cuda."
"Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci."
"Oddam Ci słońce"

"Nie wszystko jest tym, na co wygląda, a ludzie nie zawsze są tymi, za których się podają."
"Wybrani"

"Skrzywdzeni ludzie zachowują się tak, jak się zachowują, bo nie wierzą, że na świecie istnieje dobro. Ponieważ sami nigdy go nie zaznali."
"Przyniosłeś ciszę,
najpiękniejszy dźwięk, jaki słyszałam,
bo cisza była tam, gdzie byłeś ty.
A teraz zabrałeś ją ze sobą.
I wszystkie hałasy, wszystkie dźwięki świata
nie są na tyle głośne, żeby przebić się przez ból złamanego serca.
Patrzę w gwiazdy, wieczne i niezmierzone, i szepczę:
wróć do mnie,
wróć do mnie,
wróć."
"Bez słów"

"Nie ma możliwości porażki, jeżeli sukces zależy wyłącznie od większego wysiłku."
"Ludzie są dużo bardziej skomplikowani od psów i mają dużo ważniejszy sens życia. Ostatecznym zadaniem psa jest być przy nich, trwać u ich boku bez względu na wszystko, nieważne jak potoczy się ich życie. Teraz mogłem jedynie dać mojemu chłopcu pociechę i zapewnić, że w tych ostatnich chwilach nie jest sam, że troszczy się o niego pies, który kocha go bardziej niż cokolwiek na świecie."
"Był sobie pies"

"Przenikamy przez cudze życie jak duchy i zostawiamy po sobie wspomnienia o ludziach, którzy tak naprawdę nigdy nie istnieli. (...) Ale koniec końców to my decydujemy, jak inni mają nas widzieć."
"Słowa mogą Cię zdradzić, jeżeli wybierzesz niewłaściwe, albo wyrazić mniej niż powinny, jeśli jest ich zbyt wiele."
"Początek wszystkiego"

Cytaty spoza bloga. Przepięknej i emocjonalnej książki "Mały książę".

"Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu."
"Miłość nie polega na tym, aby wzajemnie sobie się przyglądać, lecz aby patrzeć razem w tym samym kierunku."
"Mowa jest źródłem nieporozumień."
"Nawet w obliczu śmierci przyjemna jest świadomość posiadania przyjaciela."
"Wszyscy dorośli byli kiedyś dziećmi, ale niewielu z nich pamięta o tym."
"Oczy są ślepe, należy szukać sercem"







49 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie wybrane cytaty *.* Uwielbiam te z Małego Księcia ♥ W końcu książki uczą, czyż nie? ♥ Obserwuję! ♥
    Zapraszam do mnie na nową recenzję, mam nadzieję na obiektywny komentarz ♥ karolinaiwaniec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno uczą :) Rzeczywiście są piękne.

      Usuń
  2. jestem za "bez slow" rekami i nogami!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię sobie zaznaczać w książkach te momenty i słowa, które szczególnie złapały mnie za serce. Twoje też bym chyba zaznaczyła:) Mały Książę to jest jeden wielki cytat, lubię bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Żyj i daj żyć innym - to moja dewiza życiowa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cytat z Igrzysk mnie rozwalił, taki prawdziwy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z jednej strony wolę sama poznawać i zapisywać cytaty, gdyż znam kontekst w jakim zostały użyte, ale z drugiem chętnie zapoznałam się z tym, co przedstawiłaś.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mały książka to skarbnica cytatów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam prawie żadnego z powyższych cytatów, bo nie znam tych książek. Kojarzę tytuły, ale książek już nie czytałam. Z wyjątkiem "Małego księcia", a to i tak tylko z przymusu.
    Ale fakt - niektóre cytaty kuszą po sięgnięcie po więcej.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cytaty z Igrzysk Śmierci, Paniki, Bez słów bardzo mi się spodobały :) I na dodatek czytałam wszystkie trzy książki :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne cytaty, w szczególności te pochodzące z "Bez słów" i "Black Ice". To książki, których treści się nie zapomina. Czytałam je dość dawno, ale ich historia wciąż we mnie żyje.

    OdpowiedzUsuń
  12. "Żyj i daj żyć innym." - mój ulubiony :D wszystkie są cudowne ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. A mi sie podoba cytat ze "Spelnienia marzen" - to jednoczesnie taka moja zyciowa domena 😉
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam cytaty z Małego Księcia! <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  15. "Musisz dostrzec cuda, żeby zdarzały się cuda."
    "Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci."
    "Oddam Ci słońce"

    Te urzekły mnie najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyrosłam już z analizowania cytatów, ale muszę przyznać, że wybrałaś świetne. A w życiu czytelniczym kieruję się mottem Cyrysi <3 które znajdziesz kilka komentarzy wyżej ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej:) Ja zwracam zawsze wielka uwagę na cytaty, mam nawet na swoim blogu taką zakładkę, gdzie je po prostu wszystko spisuje sama dla siebie, żeby czasem do nich wrócić. Cytaty, które Ty przedstawiłaś również piękne, dające do myślenia. Ale większości ksiazek nie znam:)
    Pozdrawiam;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  18. "Mały Książę" przebił wszystkich :) ja sobie chyba założę taki kajecik z cytatami, bo jeśli nie zapiszę ręcznie, to zawsze gdzieś tam znikają i zapominam. A szkoda. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne i niezwykle wartościowe cytaty wybrałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy wpis i wiele interesujących cytatów :)

    Zapraszam do siebie -> www.zycieblondynki.wordpress.com :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cytaty z ,,Małego księcia'' to już klasyk :") O dziwo, ja jakoś cytatów raczej nie zaznaczam i też ich nie zapamiętuje. Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
  22. Zawsze mnie zastanawiało, jak to się dzieje, że niemal w każdym cytacie odnajduję cząstkę siebie. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam posty z cytatami <3 Szczególnie, że ja sama nie zaznaczam tych cudownych myśli, ale pierwszy cytat i w ogóle wszystkie są piękne. Aż się wzruszyłam, a "Mały książę" chyba nawet nie muszę nic mówić ♥ Pozdrawiam cieplutko :D

    OdpowiedzUsuń
  24. najbardziej podobają mi się cytaty z mojej ukochanej książki "Był sobie pies" <3 pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli tutaj dotarłeś, proszę, skomentuj. Bardzo mnie to motywuje i odwiedzam każdy blog, po którym został ślad.
Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj.